Så här handlar du

Fem steg - enkelt och säkert!

1. Botanisera i sortimentet, välj vill köpa.
Använd sortimentlistorna eller sökfunktionen för att hitta de växter du söker.

2. Lägg växterna i kundvagnen.
Klicka på köp-knappen så läggs växten i din kundvagn. När du tryckt på 'köp' kan du se att den växt du valt dyker upp i kundvagnen.

3. Kolla kundvagnen.
Klicka på kundvagnen (du hittar den överst till höger på websidan). Här kan du ändra antalet växter, ta bort felvalda växter osv. Glöm inte att uppdatera så dina ändringar sparas.

När du är nöjd trycker du på knappen 'Gå till kassan'.

4. Ange leveransadress.
Du är nu i kassan och behöver ange vart växterna ska skickas. Vi behöver adress, epost och telefonnummer till dig som kund. Välj också om det är någon vecka du INTE kan ta emot paketet från oss.

Klicka på 'Lägg order'.

Din beställning skickas nu till oss, och du får en bekräftelse på skärmen och per epost.

5. Betalning och leverans.
Vi hanterar din beställning så snart vi kan och försöker skicka så snart vi kan. Under högsäsong kan leveranstiden vara längre
För beställningar gjorda under vårvintern fram till slutet av april så börjar vi utskick av växter i slutet av april

Vi försöker hålla vår hemsida uppdaterad, men det kan hända att någon växt är tillfälligt slut, då drar vi helt enkelt av den från fakturan och skickar resten av ordern som vanligt. Vi lägger den inte som restorder. Om det är många växter som saknas på en order så kontaktar vi dig innan leverans.

Vi packar dina växter omsorgsfullt och använder normalt DHL som leverantör. Oftast skickas paketet till närmaste Servicepoint, större försändelser levereras ibland till dörren. Du får avisering till det mobilnummer du angett vid beställningen. Mycket små leveranser kan skickas som skrymmande brev med Posten.

Kan man verkligen skicka växter i paket? Absolut! Vi har gjort det sedan 2008. Läs mer om att beställa växter på nätet.

Faktura/kvitto kommer i separat mail efter att du fått din leverans